Insekter och växter till Jemen?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

16
0
Boris:

Hej skulle vilja ha lite tips, eller listor på växter och insekter som man kan ha till Jemen kameleonter. Vore kanoners! :) 

 


384
18
mr_fan:

när du menar insekter som man kan ha till kameleonten menar du foderdjur?


1228
464
leedragon:

de käkar allt de kan komma åt :) syrsor, gräshoppor,  kackelackor.

 

bejamin ficus är till dem


384
18
mr_fan:

som leedragon sa kackerlackor grässhoppor syrsor och lite fettare saker mjölmask zhopobas buffalo worms vaxmott rosenbaggslarver


16
0
Boris:

Jo jag menade foderdjur! :) Har ju sett näringsvärds tabellen men varit lite osäker om man kan mata dom med allt som står där eller om något är dåligt för just dom.. 
En så länge har jag bara get zofobas, mjölmask och syrsor. 

Hur äre med mjölbaggar ? :) 


16
0
Boris:

och går N cinerea bra?:) 

När det står kackerlaka på näringstabellen är det alla kackerlakor då eller bara dubias?


1228
464
leedragon:

närringen sätter du själv när du gutloadar :)  insekterna tar ju iförsig annorlunda  närrings värde men det är struntbar, det är mest för att  kameleonter inte tröttna på att käka samma insekter.

skalbagar vill de oftas inte äta då det smakar illa


105
27
Richard:

fikus pumila är en bra växt som växer bra när den får mycket vatten sen är schefflera en grym växt håller vattendropparna länge och är rätt tålig i grenarna för akrobaterna sen givetvis som leedragon sa benjaminfikus.


384
18
mr_fan:

jag vet att vissa ödlor inte gillar mjölbaggar men vissa gör det det är helt enkelt en smak sak för ödlan  tror att den kackerlackan funkar


16
0
Boris:

Tack så mycket! :) Men i princip alla insekter/foderdjur förutom baggar ? :) 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild