Hjälp tack! [Träterrarium]

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
ANTONSTORMAR:

Hejsan alla! Jag ska få två ormar av en polare (En kungspyton och en kungsboa), för han tappade intresse. Så har ju såklart setat och läst massa trådar och forum hur och vad man ska göra. Men deras nuvarande terrarium är bara tillfälliga så tänkte försöka bygga nya i trä, då jag har fått för mig att det håller påde värme och ljus inne? Men ville gärna veta vad för material jag kommer behöva. Tänkte mer till själva träytan så den inte börjar mögla pga fukten och lukta illa efter ett tag, och vad för träslag och grejor. Läste att man kunde förebygga det men fick aldrig reda med vad. Skulle vara jävligt tacksam för alla svar! :)


297
15
shad0w88:

hallå .. står lite info på www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1475&p=1

och www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1920

och lite till

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1045

Lycka till o hoppas du finner det du behöver =) 

själv har ja ingen erfernhet av bygge tyvärr


297
15
shad0w88:

btw formplyfa använder många...tåler vatten


297
15
shad0w88:

Tänk på en sak.. dina ormar blir stora..  dom ska kunna strecka sig i sina terra.. o din Boa blir nästan 2 m lång.. o kp 1.5. m ..  så bygg rejält nu när du ändå e igång =) 


384
18
mr_fan:

ska du ha dom två arterna i samma terrarium?


3
0
ANTONSTORMAR:

Tack för tipsen! Jag tänkte bygga två stora  och fina nu Shad0w88.

Gecko12, nej ska två olika terrarium. Kan man ens ha dom i samma? 


316
283
panterophis:

Nej det kan man inte... man ska aldrig blanda arter oavsett vad det är för djur


3
0
ANTONSTORMAR:

Ja tänkte väl! 


297
15
shad0w88:

lycka till med bygget =) nästan billigare o köpa.. räknade på va mitt hade kostat 3 st terra som en hylla runt 3.5k utan inredning o ormar.. bara matrial utan el.

Men sen o andra sidan är det snyggt o man får de som man vill =))


26
1
SydpOlof:

För ca 1500 kr får du ett hyggligt stort grundbygge (endast stomme) som tål fukt.

Byggnadsstorlek med 120x120x120 cm av plywood eller MDF med insidan täckt av polyester och glasfiberväv.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild