Söker tips på djur!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Greslig:
Jag har ett akvarium på L60xB30xH30 som jag just nu har två jätte landsnäckor i plus en hel drös med gråsuggor. Akvarietaket är omgjort med en plastskiva över lampan, dels för luftfuktigheten och dels för att inte snäckorna skulle slemma runt på elen. Snäckisarna börjar bli till åldern och därför har jag börjat tänka på vad som skulle kunna bo där i efter dom.

Sonen och jag älskar både insekter och grodor och har funderat lite på vad som kan passa. Akvariet är ju inte enormt och också inte speciellt högt så jag är osäker på om det finns någon liten groda som skulle kunna trivas däri? Sedan undrar jag även hur lätt det är att få tag i foderinsekter vintertid till grodorna? Det finns endast en djuraffär nära oss som *ibland* säljer foderinsekter, och då ofta stora larver och syrsor (alltså för stort för små grodor). 

Vi har även funderat på insekter, jag har erfarenhet av kackerlacka/pinne/löv sedan innan men vad finns det mer för roliga insekter förutom dom? Vi vill gärna ha något stort, färgglad är också roligt!

Skriv gärna era bästa tips som skulle passa! 

33
4
JaolStreto:
Mantis, horngroda, japansk noshörningbagge *eller vad det heter* bladsköldpaddor *eller vad dom också heter*

11
3
JohanSO:
Skalbaggar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild