Jemenkameleont

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

7
0
jefosho:

Tack! 


238
14
Regnskog:

Man ska väll undvika att ha jemenkameleonter i glasterrarium då deras spegelbild kan stressa dom?


1229
464
leedragon:

det där  är en  myt


238
14
Regnskog:

okej, då vet jag.


160
91
turboadde:

Richard: mitt tips är att skippa och köra på glasterrarie men dock med bra ventilation som du säger. vi i sverige har inte samma luftfuktighet och värme!

 

Kan du utveckla det lite? Jag hade fått om bakfoten lite tvärtom att glasterrarier va ok (inte bästa) för oss i norden jämfört med nätterrarium till kameleonter. Just pga av fukten och värmen.

 

Leedragon: Vad är myten? Att dom blir stressade av sin spegelbild eller att det speglas i glaset.


238
14
Regnskog:

nog att dom blir stressade, för speglas gör det. 


7
0
jefosho:

105
27
Richard:

det jag menar är att det är svårt att hålla luftfuktighet och värme i nätterrarie. tex i florida behöver du varken bry dig om värme eller luftfuktighet och där kan det vara optimalt. men helt klart är nät no.1 men inte här. har aldrig upplevt stress på några av mina kamelonter av spegelbilden heller. Mvh Richard

www.chameleonnews.com/10JulAndersonGlass.html


1229
464
leedragon:

som richar säger angående  glas terrerium, råden för kameleonter  här i sverige är annorlunda än de i  usa.

 

det mes spegelbild har diskuteras i chamelonforum och kommit fram till att det är en myt, då ingen som använde glas har upplev detta


160
91
turboadde:

Richard: Oj jag tror det vart lite missförstånd. Jag trodde du skrev skippa glasterrarie. Men nu när jag läste om så förstår jag att inte så var fallet. Jag håller på att planerar nya terrarier till mina pantrar så vart lite nyfiken vad det fanns för alternativt till glas. Så har du allmänna bra tips till kameleont terrarier så e dom välkomna. Du kan ta på PM med om du hellre vill det.

Bra länk.

 

 

Men jag tror ändå att man ska vara lite försiktig med spegelbilder för djur som ska hållas själva. den kan ju vara olika stor beroende på hur man har terrariet och vad man har för inredning. Sen om man målar tex glaset på utsidan så förstärker man den. Även om jag tror chansen e ganska liten att dom stör sig på den så tycker jag inte att man ska förkasta att det kan hända. Reagerar dom för speglar så borde dom kunna reagera på spegelbilden i glas med. Jag har inte haft kameleonter som reagerat på det men jag har haft andra reptiler som jag sett reagerat på det. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild