Värme

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
1
Dooku:

Tjabba, Jag e ny på forumet men har kollat runt lite, men har inte hittat nåt om denna fråga.

Jag tänkte skaffa en B.C men detta med värmen i terrariet, det ska väl ligga runt 25° på den svala sidan och 35° på "Hot Spoten". Det e iaf vad jag har hört. men min största fråga är, HUR uppnår jag detta? Räcker det med en värme plata till detta eller ska man ha en värmelampa med? Jag ska ha ett glasterrarium och isf ska man ha värmeplattan i eller under terrariet? har liksom hört båda så e lite förvirrad.  Alla tips ni har om värme i terrariet är välkommet


69
16
Havoc:

Jag skulle köra på både och :)
Om du skaffar glasterra så kan du ha värmemattan på undersidan utav terrariet!

Värmemattan kan du ju alltid ha på på nätterna så det inte blir jättekallt


379
399
Mr_B:

ska du ha värmemattan under/i glasterrarium rekommenderar jag o ha nån form av brandsäkert mellanlägg mellan mattan o glaset så är de mindre risk att glaset spricker på burken. 


28
1
Dooku:

Havoc: Ska dom sitta på samma sida eller skall dom sitta på vars en sida av terrariet? så värmemattan skall vara på dygnet runt?

Mr_B: Något tips där? :P


379
399
Mr_B:

Finns massa olika o välja emellan. Bästa är väl och testa sig fram. Men finns ju filtar som tål lite mer värme som man kan använda som inte isolerar värmen allt för mycket. 


69
16
Havoc:

Ja på samma sida :)
Köp en dimmer så kan du lätt sänka värmen på mattan också så den inte blir för varm! Lätt att de stiger upp över 32c.


28
1
Dooku:

Mr_B: Okej,måste funka med en tunn frigolit skiva.

Havoc: okej, ja låter som en bra idé


31
1
RobinF:

Ju högre wattantal desto varmare blir det, ex. Exoterra desert heatmat 25watt, om man inte reglerar värmen kan den värma glaset till över 45 grader.


379
399
Mr_B:

gör det sälert Dooku bara den inte är för tjock. frigolit är ju isolerande trotts allt


28
1
Dooku:

Ja jag vet, men tänkte en skiva på typ 1 cm typ

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild