Stödförening till Tropikhuset i Holmsund!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
1
Inkice:

Tjena alla herptil tokiga människor!

Fredrik heter jag och är grundare till Norrlands Tropikförening.
En förening som startats för att stödja Tropikhuset i Holmsund (Umeå) då Krister ägaren under hösten 2013 meddelade att de verkar behöva lägga ner.

Jag och några till började då jobba för att komma på olika lösningar för att rädda Tropikhuset med tanke på att det är det ända Tropikhuset i Norrland. Vi kom fram till att vi startar en stödförening och drar igång lite studiecirklar och annat roligt för att få in lite pengar som vi kan hjälpa till med.

 

Just nu finns vi registrerade på Skatteverket och har bankgiro men vi har ingen hemsida ännu. Vi har i tankarna att skapa en sida på Tropikhusets hemsida. Vi finns på Facebook Norrlands Tropikförening och sedan har vi en grupp som heter Låt HolmsundsTropikhus finnas kvar!. Stadgar och medlemsavgifter finns på facebook annars kan ni alltid kontakta mig för mer information.

Det är möjligt att personer från hela Sverige kan bli medlemmar både aktivt och som stödmedlem. Vi har årsmöten och styrelse möten via skype och även via träffar för att underlätta allt.


Hoppas att fler vill vara med i kampen om att rädda Norrlands ända Tropikhus!

Tack på förhand

Med vänlig hälsning

Fredrik Ahl

Ordförande i Norrlands Tropikförening

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild