Hal inredning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1159
625
Temla:

Har nu blivit klar med bakgrund och klippor (frigolitat, cementat, målat och lagt flera lager lack). 

Mitt problem är nu... Skäggisarna får inte fäste med sina klor på det. Dom bara halkar omkring, trots att ytorna är skrovliga. Är det någon som har ett smart tips på hur jag kan göra det mer klättervänligt? Kanske finns det nåt att klistra på? Nu har jag löst det med bitar av balkongmatta men det är ju inte varken snyggt eller praktiskt. 

Tack på förhand!


293
354
Dynamitella:

Om du orkar lacka en gång till så kan du lacka ett relativt tjockt lager och sen kasta på relativt finkornig sand. På så sätt blir det lite som sandpapper och tillåter klättrande på ett annat vis.


1159
625
Temla:

Har tänkt på det men undrar om lite sand kan göra så stor skillnad. Ska försöka på ett ställe i hörnan och se hur det blir. Tack för tipset! Fler välkomnas! :)


36
15
Ola88:

Som Dynamitella sa med lägg på ett lager lack till sen strö ut sand på ytan, sen kan du ta och borsta bort det som inte har fasnat och så lägger du på ett lager lack till så blir det nog skit bra, vi kör med den metoden inne på jobbet som halk skydd på båtar, funkar kanon:)


1159
625
Temla:

Tack Ola88, ska testa. Men tycker fortfarande det känns otroligt att skäggisarnas klor skulle fästa bättre på lite sand under ett lager lack. Men vi får se! :)


232
94
anamidnatt:

Klart det fungerar, desto grövre sand, desto svårare att halka :)


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

varför ens lacka över sandlagret? 


36
15
Ola88:

vädldigt stor chans att lagret med sand man lägger på kommer att lossna med tiden;)

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild