Erfarenhet av mindre bygge?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

343
119
Salig:

Tjenare!

Jag går i tankarna att bygga ett 45x45x60 med skjutglas. Finns det någon här på TD som har erfarenhet/tips på vad jag ska tänka på?

Mvh

Salig


48
13
nasicus:

Jag rekommenderar att du läser igenom trådarna här i byggforumet. Jag har plockat lite inspiration från varje bygge.

Lycka till!


1662
779
fluffis:

Kul att bygga eget terrarium! :)

Det behövs lite mer information känner jag. Till vilket djur ska du bygga och hur är deras miljö (torr, fuktig osv). Har du någon idé om vilket material det ska byggas i?

Än så länge är det jag kommer att tänka på att om bredden är 45 cm och du ska ha två skjutglas så blir det väldigt trångt när man skjuter ett glas åt sidan för att städa och pilla i terrariet. Man kan ju förstås lyfta ur båda glasen om man vill det. Så för att sammanfatta handlar det mycket om tycke och smak och behoven som djuret har :)


1275
1724
Falk:

Finns även lite olika varianter på glasgångjärn ifall man inte vill ha skjutglas.


343
119
Salig:

Hittade ett eco terra med rätt mått så det blir inget bygge den här gången :P men nästa gång :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild