Fisk till min vattenagam.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

238
14
Regnskog:

Tjena! Har ett 54liters akvarium inuti mitt stora terrarium för min vattenagam och undrar om jag kan sätta i lite fisk i akvariet dels för mat samt för att få lite mer liv i terrariet. Tänkte att guppies skulle vara en bra idé då dom inte blir för stora och har fina färger samt att dom förökar sig väldigt lätt. Mvh


309
239
Gogs:

Vill du ha firrar som ynglar av sig fort så satsa hellre på mollys istället för guppy...


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Det är inga problem att ha några fiskar i akvariet :)

Men vettetusan om agamen kommer äta dom, det visar sig!


238
14
Regnskog:

Annars om han inte käkar firrarna så är det ju bara fint att ha :)


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Precis :) blir lite liv även på botten av terrariet.. och skulle han mot förmodan äta några fiskar så är det inte farligt, kör på tycker jag, visa gärna bilder hur det blev sen :)


18
5
Tisse:

Nu r dom ju alla individer men jag kan tala utifrån min erfarenhet och det är att ska du ha fisk så satsa som sagt på dommmmmm som ynglar av sig fort. För min vattenagam han jagar då så det står härliga till! Det bara smller i vattenbaljan när jag slppt i någon fisk där i. När han vl fått syn på dom vill säga, synen kan ju vara något begränsad ibland på dessa krakar. Vad jag kan varna lite för är ju deras oförmåga av urskilja glas. så om akvariet står så att agamen kan se fiskarna även från sidan så kan jag tänka mig att risken finns att han kommer försöka jaga dom genom glaset, vilket kan leda till skadad nos m.m. Men i övrigt tycker jag det är en bra idé, ett bra sätt att stilmulera lite jaktintresse.


238
14
Regnskog:

Ska posta lite bilder på terrariet när min mobil har laddats :) Just nu är han lite men när han har vuxit lite så blire lite firrar för han :)


238
14
Regnskog:

Nu är bilderna på terrariumet uppe!

 


230
22
Nooon:

Guppys är inte de tåliga fiskar de har varit. För 30 år sedan, när jag hade såna, så var det inte så noga med nå´t - levde de och ynglade av sig som bara attan ändå. Numera är de ofta rätt känsliga djur. Dålig avel? Uppväxt med kemikalier och läkemedel i vattnet? Steriliserat vatten? Jag vet inte... men uppfödarna odlar dem i massor... och se´n dör stackarna i akvariet hemma. 
Försök få tag i fiskar från någon privat där det är bevisat att de överlevt.

Var akvariet större skulle jag föreslagt svärdbärare.


238
14
Regnskog:

Okej tack, ska kolla runt med privata uppfödare

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild