Hur mycket ska jag sälja mitt terrarium för?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Chili:

Jag är finsnickare och byggde ett terrarium men tvingades göra mig av med den lilla ormen innan det blev färdigt och vet nu inte hur mycket jag ska sälja det för. 

Terraiet är gjort i valnöt och är ett vägghängt terrarium med utfräsning för värmematta samt fräst ventilation i sidorna. Jag hann aldrig införskaffa och sätta i glas+glasventilation men i övrigt är det färdigbyggt.

Måtten är
Bredd 150 cm
Höjd 50 cm, inkl hylla 65 cm
Djup 40 cm

Hyllans djup 25,5 cm

Jag har ingen aning vad jag ska ta för detta, särskilt inte när det inte är glasat.
Valnöt är svindyrt och det är ett riktigt välgjort snyggt terrarium men tror aldrig att jag kommer kunna ta betalt för vad virke och tiden kostat så jag behöver råd från er????

96
202
Eremit3n:

Detta är lite ett specialfall. Har du plats och tid att vänta på försäljning? I så fall kan du räkna på kostnaden av allt material och plussa på arbetstiden. Den kostnaden jämför du sedan med känslan av att sälja något du jobbat hårt på. Vad kan glaset kosta? Dra av den kostnaden när du prissätter, eftersom kunden behöver lägga till kostnaden själv före bygget är användbart. 

Några tusenlappar är rimligt bara för terrariet i sig, sen kan du plussa på för trä och "finsnickeri".

I väntan på rätt köpare kan du säkert få mer betalt. Är det bråttom kommer det svida extra att sänka priset.

5898
4525
Tropfrog:
Jag tror inte att det går att räkna fram ett lämpligt pris baserat på material och arbetstid. Möjligtvis baserat på material och den vanliga faktorn 0,5 för begagnat.

Mvh
Magnus 

2
0
Chili:
Tack för att ni svarat????????
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild