Uppstart av terrarium till leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
0
Hellbound:

Efter många år av YouTube-tittande och läsning på forum så bestämde jag och dottern oss till slut för en leopardgecko. Tanken är att starta upp ett bioaktivt terrarium på 50x100cm som är beställt från Terrariebyggarna.se komplett med UVB och lite annat smått och gott. 

Det är dock nu jag behöver eran hjälp för jag har suttit i flera dagar och googlat bottensubstrat och vitaminer, och ju mer jag läser ju mer bortkollrad blir jag. Precis alla säger emot varann, och att försöka hitta likvärdiga produkter som dom amerikanska Youtubarna använder är som att försöka tyda hieroglyfer.

Så nu har jag efter många om och men landat i en blandning av ogödslad torv och Biltemas sandlådesand (70/30), tropiska gråsuggor och springstjärtar, samt Zoo Med Repti Calcium Utan D3 och Nekton Multi-Rep Multivitamin.

Vad tror ni om detta? Kommer ju köra UVB så D3 ska enligt många då inte vara nödvändigt, och så som vi förstår det så är en multivitamin bra för allt levande. 

Vad tror ni om detta? Duger detta till att starta upp ett bioaktivt terrarium? Kommer slänga in en Taklök i terrariumet också då dom verkar trivas bra där. Lite löv också för gråsuggornas skull. 

Tack på förhand. 

5904
4533
Tropfrog:
De flesta taklökar är från tempererade områden och behöver vintervila för att överleva på lång sikt. Men det går definitivt att byta ut dem varje vår om det är just taklök du vill ha.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild