Mitt första terrariebygge.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

53
0
mcfozzy:

Hejsan! Jag har många reptiler på önskelistan och min enda fiende är utrymme, därför kom jag på en rolig idé för mitt första terrariebygge. Min leopardgecko leos terrarium stod på en gammal hylla eller vad man ska kalla det, då gjorde jag så att jag drog ut lådarna på hyllan och började snickra till mig ett terrarium att ha under hans så att det inte skulle ta mer plats


53
0
mcfozzy:

Sedan tog vi bort den gamla baksidan och satte dit plywood


53
0
mcfozzy:

Sedan så fixade vi en bottenplan av plywood


53
0
mcfozzy:

Sen så gjorde vi en ram vid framsidan av också plywood och skruvade fast den.


53
0
mcfozzy:

Detta skulle göras innan ramen men vi glömde, det vi gjorde var att sätta en liten plywood skiva innanför ramen för att hindra sand osv från att trilla ur när man öppnade den


53
0
mcfozzy:

Så nu var det färdigsnickrat och allt som saknades var galler och hål för elkablar osv.


53
0
mcfozzy:

Gallret sattes på på baksidan av ramen och allt som fattas nu är belysning inredning osv. Kolla va praktiskt! Nu kan jag ha två terrarium som tar lika mycket plats som ett!


293
354
Dynamitella:

Smidigt gjort! Vad jag tänker är, vill du inte kunna se in? Varför inte mecka dit några skenor och ha skjutglasdörrar? :)


53
0
mcfozzy:

Jag ser in väldigt bra faktiskt, bara bilden som är mörk. Sen när jag sätter ljus in kommer det bli bra. Och detta gjordes av plywood och nätgaller jag skulle ha till något annat som aldrig blev av så jag körde lika gjärna på det jag hade :)


412
419
Hadara:

Det är ju alldeles för mycket ventilation? De kommer hålla varken fukt eller värme. 

Varför inte skjutglas? Och ventilation på sidorna

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild