Bygga kameleont terrarie!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

53
0
mcfozzy:

Tjena! Ska bygga ett terrarium till en kameleont (ska köpa den). Så, jag har köpt plywood samt nätgaller (6m) och undrar hur jag ska gå till väga, jag hade tänkt att den ska vara runt 150 - 170 cm hög och 60x60 på botten. Förutom botten samt top plywood ''plattorna'' så ska själva terrariet vara nätgaller. Har någon annan gjort detta förut?

 

Mvh/ Niles


120
59
xTheod:

låter komplicerat, men om jag förstått det rätt så vill du ha sidorna i galler också eller ? 


53
0
mcfozzy:

Tänk dig denna, den svarta plasten är trä och nätet är nätgaller :)


105
27
Richard:

tänk nu bara på att vi i sverige har ett helt annat klimat med luftfuktighet värme osv kan kanske bli svårt med ett helnät terrarie spec denna årstid. sen om det är en unge du köper skulle jag gå ner ett par storlekar först. men önskar dig lycka till! och hoppas på många bilder på projektet här på forumet :) MVh Richard


53
0
mcfozzy:

Åhh, kostaden för plywooden och nätet har redan kostat vad det skulle kosta att köpa exo terras flexarium. Kanske ska köpa den istället och göra något annat av plywooden och gallret? I rummet där jag kommer ha han har jag redan leguan, geckos, saltvattensakvarium osv så luftfuktigheten är redan bra :)


105
27
Richard:

okej kanon ju hade jag byggt nätterrarium hade jag nog använt aluminum profiler och knutar till akvarie ställningar. frågan är bara vad profilerna kostar har inte hittat någonstans med priser:P


53
0
mcfozzy:

Kanske bättre att helt enkelt köra på exo terras flexarium och göra en massa små/medel stora terrarier av helt plywood men nätgaller tak.. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild