Vilken morph är min gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

88
2
Herplover:


88
2
Herplover:

dålig bild jag vet men hoppas ni kan se ändå.


343
119
Salig:

Jag har absolut 0 erfarenhet med cresteds, men den här hemsidan kanske kan vara användbar? :)thegeckogeek.com/2013/02/22/crested-gecko-morph-guide/

 


88
2
Herplover:

jag har kollat runt på bilder på internet och jag tror han/hon är en creamsicle.rätta mig om jag har fel


343
119
Salig:

Tja... Tror inte det. Min gissning skulle vara en harqelin eller liknande. Men vilken typ vet jag inte. Kan du lägga upp en bild från sidan på den kanske?


88
2
Herplover:


343
119
Salig:

Som sagt: jag har ingen koll på cresteds :P men jag skulle säga harlequin. Alternativt white wall (med tanke på den raka ljusa färgningen på sidan). Sen tror jag att du har lättare att se irl om du kollar på lite guider på internet. Den jag la upp en länk till är riktigt bra. Svårt att se färgskillnader på kort så här. :) 


293
354
Dynamitella:

Denna snygging är en harlequin pinstripe (99%-ig) med  eventuella laterals/lateral stripes.

Harlequin (pga. mönster på benen).

Lateral stripes, AKA white wall (pga. ljusa fält på sidorna som slutar skarpt horisontellt)

Pinstripe - 99% (pga. linjerna som går från huvud till svans, med endast en liten brytning i fjällen nära svansen. Utan det lilla hålet i pinstripen hade detta varit en 100%-ig pinstripe).

 


88
2
Herplover:

tack =)


1
1
futy:
Den här geckon är en fantastisk harlequin pinstripe (99%) med möjligt förekomst av laterala/laterala ränder. Den kallas harlequin på grund av det intrikata mönstret på dess ben. De laterala ränderna, även kända som vita väggar, kännetecknas av ljusa ränder på sidorna som avslutas skarpt horisontellt. Pinstripe-funktionen är nästan komplett, med 99%, då det bara finns en liten avbrott i fjällen nära svansen. Om det inte hade varit för denna lilla brytning i pinstripen, skulle den ha klassificerats som en 100% pinstripe-gecko. för mer information, besök lizard-pets.com/general-lizarding/crested-gecko-morphs-with-pictures/
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild