Dabbagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

30
0
aircooler:

finns det någon som föder upp dabbagamer??. Verkar vara svårt att få tag på

mvh Eva


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Herpers Choise i uppsala vet jag har haft iallafall, ganska nyligen dessutom :) hör med dom, har dom inte hemma går det med största säkerhet att ta hem på beställning.

Här på terrariedjur.se finns i skrivande stund 8st säljes annonser på dabbagam, kanske finns någon som passar där?

Vad är det för art/underart av dabbagam du är ute efter? Några av lokaliteterna är absolut lite trixiga att få tag i men även det går om man är lite rörlig ;) sedan kanske den allra vanligaste varianten Uromastyx acanthinura - Marockansk dabbagam brukar faktiskt vara ganska lättöverkomlig i Sverige som terrariedjur, min erfarenhet iaf.

Lycka till! Mvh J


30
0
aircooler:

Hej Jonas

Det är ingen särskild art/underart som jag är intresserad av, men gärna någon som inte blir så stor, marockansk dabbagam verkar ju lagom . Har haft grön leguan 2 st och vatten agam förut och jag föredrar vegetarianer, så jag är ingen nybörjare på reptiler, har även katter, koi och en timnehjako. Ska kolla annonserna igen på denna sida få se vad som finns, vill helst att det inte är för långt bort. Tack för tipsen

Mvh Eva


266
18
Jazen:

beror på hur stort är stort, jag har thomasi o dom blir inte större än 25cm typ, ornator blir ca 30 nånstans dock svårare o få tag i


30
0
aircooler:

nu har ju jag ingen koll på alla dabbagamer så jag vet ju inte storleken, men runt 30cm blir nog lagom

Mvh Eva


266
18
Jazen:

då kanske ornator är nått för dig. Dock äre dåligt med sånna i sverige, hämta hem från tyskland är inga problem, där finns det mkt


269
60
Jonas:

Ornata är den som jag skulle rekomendera finns även phibly thomasi acanthinura geyri. alla dessa är runt 30cm bara börja googla och hur stor plånbok ni har:)


340
91
Copa:

Om du är ute efter nåt som blir max 30cm går acanthinura bort 


80
1
amina:

Eva du har två fina som hehter ornata och ocellata jag vet att ormar och sånt kan ta in dom och även söers zoo mm.. Men det beror ju också på hur mycket pengar man vill lägga. 

 

Jag är själv ute i dags läget av någgon av dom. Dom är svårar att få tag och  dyrare än den vanliga Uromastyx acanthinurus. 


309
239
Gogs:

Fanns dabbisar på Djur Hobby i Uppsala för inte så längesen. Vet inte om de är kvar eller ej dock...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild