Handtam snapper

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
0
Naja_Jim:

 

Har fått hem en liten serpentina som till synes är handtam:P avvaktande vid matning och gör sällan utfall mot mig. brukar dom vara så, nått som ändras eftersom dom växer? Hur är serpentina vs alligator i temperamentet? nån som har tankar knep erfarenheter eller tip? //J


268
19
Iguania:

Skulle inte stoppa fingrarna till den när den växt lite oavsett om den är handtam eller inte;-)


Medlem i SHF
3997
5019
Jonas_:

Jag har inga knep eller erfarenheter av arten, men tips kan jag komma med däremot och det är att följa Iguanias råd :) inga fingrar i vattnet oavsett om den ses som handtam eller ej :) smäller det så sitter man med ett par fingrar kort och det skulle kännas onödigt gissar jag.

Släng gärna upp en bild på filuren..


9
0
Naja_Jim:

Kan försöka ta tag i någon bild när jag är å kollar till hrabaten:) vill även klargöra att hör mig finns det olika grader av "handtam". Skulle så klart inte stoppa tassarna framför näbben på han. Utan tycker bara att han verkar så ovanligt harmonisk och oberörd av att han hanteras. 

 

Ingen som vet  hur temperamentet är hos serpentina vs alligator? Ung vs gammal snapper?:)


1
0
Lomlake:

Har en av varje och Serpentinan är definitivt mer aggressiv 

där stoppar man inte ner fingrarna i onödan,medans

alligatorn kan jag hantera relativt obehindrat.

Serpentinan jagar även sin föda på ett mer aktivt sätt

än alligatorn som ligger och gapar


33
11
Duransson:

Vi har en serpentina, hon är väldigt på hugget när hon är hungrig. Man ska ha stor respekt när man kör ner händerna i akvariet. Hon kommer smygandes innan hon attackerar sitt offer. Tidigare hade hon blivit matad med pincett och då högg hon ofta mot glaset och mot händerna men nu sker det mer sällan. Vi släpper ner maten i vattnet så hon får jaga maten själv, då blir hennes jaktinstinkter stimulerade.

 

Hur mycket väger din serpentina? 

 

Mvh Peter


76
16
Ergotamin:

Shit inget jag skulle latsha med hur som hellst men din individ verkar snäll 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild