T. quadricornis ska ha en värmelampa i form av hallogen, nånstans där den kan sola, alla trioceros ska ha det för att kunna värma upp sig efter en kallt kväll och kunna smälta maten och kunna dra in tungan utan problem.
ovanligt kameleont rekommendera stark att inte skaffa. varför?
de är ovanliga av en anledning, de är utrotningshotade.
människor tar in de vildfångade och sen säljer de vidare när de tröttnar på den, tills den hamnar i en hem där den möter sin död.
svårt hanterade, höga krav, känsligare många av de ovanligare sorten kräver dvalnings tid, ändring på ljus och säsonger, äggen kräver diapaus för att kläckas, och de klarar sig inte länge om efter en lång resa från hamm kommer till ett hem där de inte får vara i fred A.K.A plocka djuren, detta kommer att leda till att djuren svälter till döds.
de är ovanliga av en anledning och det bästa är att de kommer till en permanent hem, där man har tänkt igenom de 8-15 år som djuren kommer att leva, alla individer i fångeskap av den här ovanliga sorten räcknas, så om du verkligen är dedikerad skaffa de, och då är det bäst att ha en par av de här kameleonter och stasa på de än att skaffa för att skaffa.
jag har träffat zozo på busen till hamm, jag hade fördomar om honom pga av bilder där han håller kameleonter i händerna, men han är en verkligen sjyst snubbe som jag delar många tankar skötelse av djuren samt några delade åsikter.
köpa i Hamm och sälja vidare är han nog inte den enda som gör så, om man ser från leopardgeckos och skäggagamer så har alla reptiler sin ursprung i Hamm.