Krokodille zoo

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

28
5
chippen:

Hej

Har varit i Danmark och besökt Randers regnskog samt Krokodille zoo.

Krokoddille för att jag själv haft en kajman som härstammar därifrån.

Jag blev väldigt ledsen, irriterad och förbannad närjag besökte Krokodille zoo. Det var som att komma till en soptipp. De hade väldigt många olika sorters krokodiler samt endel'ormar och varaner. Krokodilerna kunde knappt vända sig i burkarna, och då överdriver jag inte. Ett djur på 2,5 meter hade en burk på knappt 9 kvm och då är både landdel och vattnet inräknat. Sedan så var glasen till burkarna full av fuktdroppar och kalk så att man såg inte djuren. I ett av rummen var lufttemperaturen så hög att vi inte kunde fota samt hade svårt att andas. Måste ha varit 60-70 grader. och jag är en som älskar att basta.....Sedan had de små apor i samma burk som endel krokodiler..När apan satt i taket så var den ca en meter ovanför en krokodil på 2,5 meter. Vi hade åkt 30 mil extra för att åka dit och var där max 10 minuter....Jag mår illa bara jag tänker på det....

Randers var mycket trevligt, kanske lite mindre än jag föreställt mej, men det var mer min föreställning..

Mvh/B


1660
776
fluffis:

Det låter ju tråkigt. Har inte danskarna utrymmeskrav till djur precis som vi i Sverige?


Medlem i DHF
1081
772
Westman:

Randers måste jag ta mig till någon gång

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild