ID på Gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
4
FrePGun:

Fått hem mina första ödlor.

Läst på mycket om Leopard Gecko med barnen för att vara förberedd och all utrustning finnes.

Kollade runt lite för att lista ut vad lillens mönster är för Morph men har inte riktigt kunnat hitta exakt den.

Ramlade dock över Kinesisk grottgecko precis och undrar nu ifall inte den ena ödlan är just en sådan? De är väll de vita ringarna jag går på då. Synes inte supertysligt på bilden men den markeringen finns även runt huvudet.

OBS dessa kom med terrariet ihop och har fungerat bra ihop där rätt länge, jag har redan ett till terrarium (90,45,45) som jag håller på att rengöra och de ska separeras på!

Medlem i GHF, SDS
3216
1956
EmanuelKarl:
FrePGun skrev:
Fått hem mina första ödlor.

Läst på mycket om Leopard Gecko med barnen för att vara förberedd och all utrustning finnes.

Kollade runt lite för att lista ut vad lillens mönster är för Morph men har inte riktigt kunnat hitta exakt den.

Ramlade dock över Kinesisk grottgecko precis och undrar nu ifall inte den ena ödlan är just en sådan? De är väll de vita ringarna jag går på då. Synes inte supertysligt på bilden men den markeringen finns även runt huvudet.

OBS dessa kom med terrariet ihop och har fungerat bra ihop där rätt länge, jag har redan ett till terrarium (90,45,45) som jag håller på att rengöra och de ska separeras på!

Ser inga bilder. Om du inte lyckas ladda upp bilder i forumet kan du lägga upp i ditt galleri på din profil och länka

51
28
Patrik85:
Jag tror inte att en grottgecko hade överlevt ihop med en leopardgecko då grottgeckos vill ha det svalt och fuktigt.

5
4
FrePGun:
Efter lite mer påläsning så vet jag nu att det rör sig om en helt vanlig juvenile teckning på våran minsta Leopardgecko 

Båda två har etablerat sig bra och äter och ömsar! De gör numer i varsitt terrarium!

www.terrariedjur.se/user/FrePGun/gallery/

www.terrariedjur.se/user/FrePGun/gallery/17913

Medlem i SkHF
1291
1506
NellyNiklas:

Stämmer bra! Juvenil Leopardgecko. Det finns absolut likheter men det är utan tvekan en liten Leopardgecko ni har. Med tiden kommer både mönster och färg ändra sig.

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild