Aggressiva kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
12
Macke84:

Varför blir mina kungspyton aggressiva i terrariummet ? Hugger o försöker bita.Matar dom inte i terrariummet.

 


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Behöver inte vara något fel alls, pytonormar kan bitas ;) Annars kan dom vara stressade eller känna att dom behöver försvara sig, hur ligger temperaturen i terrariet? Har du flera ormar i samma burk? Kan du inreda "bättre/smartare" kanske? Skicka gärna upp en bild på terrariet.

Jag har matat ALLA mina pytonormar dom senaste 15åren i deras terrarium men aldrig fått en aggresiv orm av det, en myt i mina ögon.

Hur länge har du haft ormarna?

Mvh Jonas


10
12
Macke84:

Temperaturen i terrariet 32 varma delen o 25 annars.


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Terrariet tycker jag ser helt okej ut, även om jag är emot att hålla ormar tillsammans :) Har dom alltid bott tillsammans? Har du ändrat något i terrariet, omgivningen, rummet? Som kan göra att dina ormar reagerar som dom inte gjort förut.

Varför en pytonorm bits är inte alls enkelt att svara på utan massor av information från ägaren, men antagligen känner den sig rädd/stressad och vill helt enkelt vara ifred. Ofta är unga ormar mer benägna att bita än äldre individer.

Har det här "problemet" med att dom biter dig börjat nu eller har det alltid varit så? 


317
283
panterophis:

håller med Jonas ang. att hålla ormar tillsammans

www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=1640&p=1


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

och mata i eller utan för terrariet har ingen betydelse alls.


13
1
HellmadeReptiles:

Jag fick ingen uppfattning om du plötsligt fått detta problem från att dina djur inte attakerat...

Men... Har du Kollat dina ormar "ordentligt" så att du inte fått in nå kvalster i Terrariet ?

Det ändrar generellt deras humör avsevärt (Oftast)....

 

Sen är det som någon skrev ovanför här att vissa Ormar vill helt enkelt inte ha verken händer, tänger eller egentligen vad som än kan komma in i Terrariet utan att bli helt skogstokiga...

Har haft en del sådana djur genom åren, har en Morelia just nu som blir helt Rabiat bara man ska fylla på vatten alltså... Hon vill vara ifred helt och hållet...

Och det är förbannat tråkigt, när man inte ens kan plocka skit eller fylla på vatten utan att "Vissa" hugger helt vilt, men tyvärr bara acceptera i vissa fall... Hon är väldigt lugn och fin, äter som hon ska, och visar inga syntom på stress alls, men in med näven i burken så smäller det direkt...

Sen givetvis är dom stressade av någon anledning så får man kanske försöka hitta en annan placering på Terrariet, jag har en Majsorm som höll på så där och var helt jävla Mongo alltså, men jag bytte plats och provade mig fram, så nu står hon i mitt kök (av alla jävla ställen) där funkar hon Perfekt och är hur lugn som helt...


Så prova dig fram, för det är inte kul om dom nu är stressade då bör man väl hitta en bättre lämpad placering för deras skull, vill dom inte bli hanterade så visst, det går inte göra nåt...

Äter dom som dom ska ? (Enligt dig...)

 


142
5
JulefridHosOnkel:

Många ormar blir ju bitska i just sina burkar, bara för att det är deras hem/terratorium dom försvarar. Det är väldigt många som säger att ormen gärna bits i burken, men så fort den kommer ut lugnar den ner sig. Tog nyss själv ett stadigt hugg i lillfingret utav min rutpyton, just p.g.a att jag var så naiv och trodde att jag kunde lyfta på barkbiten den låg under utan att den skulle reagera, för att den annars ofta är snäll... skulle bara förflytta den till en ny burk snabbt men smack sa det, och så fort jag krokat ut den ur den gamla burken vart den lugn igen...


Medlem i SHF
25
55
Gylfen:

Min väns son hade en Kp förut, och den hade aldrig försökt hugga nån.. Sen när jag skulle fukta åt den så började den kasta sig efter mig :P O skulle fota en kompis Kp en gång, och den högg rakt i linsen, så även snälla Kps kan vara opålitliga ! ;)


278
122
Snakedude69:

dont give crazy info.. ;)  i agree it ok to feed in the terriaum  i do too... however.... NOT if you have 2 snakes in one cage.  then you have to take them out ;)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild