identifiera orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

69
56
Moong:

För några år sedan iaf så ska dem ha varit väldigt svåra att avla på, vet inte hur det är idag folk kanske har kommit på hur man gör.


733
295
markusbabs:

Reptile radio, eller kanske Morelia python radio i USA gratulerade Fredrik averbäck för ett par veckor sedan via facebook.

Dom flesta ungar som kläcks i fångenskap är captive hatched tror jag.


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Vad häftigt :) det var nytt för mig att någon i vårat land lyckats, superkul iaf!

Som med så många andra arter så blir kunskapen större och större.. man måste ju börja nånstans. Har varit mina favorit morelia många år men inte vågat mig på dom.. än :P


733
295
markusbabs:

Jonas_  Det kommer nog en dag ;)


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Vi hoppas på det, konstigare saker har faktiskt hänt :) finns en bok om arten som verkar väldigt bra, bara bläddrat igenom den snabbt, men kommer tyvärr inte ihåg titeln på boken :/


69
56
Moong:

Borde inte han vara den första i Europa som lyckats avla på dem isåfall? 


229
124
CJBReptiles:

Ja boelens python har alltid varit en favorit och jag har letat länge efter ett adult obesläktat par. Vackraste ormen enligt mig och förhoppningsvis så ska det finnas några i min samling inom en snar framtid. 

Nu har man börjat få kunskap om vad dessa djur kräver för att få lyckade parningar och om vad äggen behöver för temperatur och fuktighet för att utvecklas. 

Och jag tror Petr Mendl har lyckats avla på dem tidigare.


733
295
markusbabs:

Vad brukar dom kosta? Vet någon det?


69
56
Moong:

www.reptilechannel.com/snakes/snake-care/boelens-python-care.aspx

Det står en del intressanta saker om dem här, också om priser osv.


733
295
markusbabs:

3,500 dollar. Trodde det var mer faktist. Har läst om summor på över 50,000kr styck.

Jag hoppas att dom blir vanligare. En vacker dag vill man ju ha en eller två.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild