Hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
0
loljeppe:

Är det någon som har nå tips på ödlor? Som är lätta att hantera, ska nog köpa en snart, har bara hanterat orm innan.


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Ställer mot frågan, vad är DU intresserad av? Vad vill du ha för miljö? vill du ha mark levande eller trä levande? 

Det du gör bäst i är att läsa på lite och kollaa vad du tänkt dig, terrariedjur är ju många faktablad som är ett perfekt ställa att börja kolla lite i och läsa på. 

Sen kan du börja ställa frågor om hur du ska ta dig vidare i ditt sökande. 

"lätt att hantera" jag tycker ju så som så många andra att man inte bör hantera mer än vad man behöver. 

 


Medlem i SHF
4004
5038
Jonas_:

Så mycket mer som spelar in när man väljer rätt ödla :) hur mycket erfarenhet av ödlor har du? Man kanske inte ska börja med något avancerat om det är första ödlan tänker jag.. Sen hur stort terrarium kommer du kunna ha? Väldigt viktigt i valet av ödla, vad vill du helst ha för klimat i terrariet osv..

Jag tycker som tenebrosa att du ska börja med att läsa igenom alla faktablad här på sidan, sen när du gjort det kan du läsa lite mer ;) efter det brukar man få lite koll på vad det är som intresserar en inom hobbyn.

Att jämföra hantering av orm & ödla går inte, 2 helt olika djur :P

Vi är många duktiga på denna sida som gärna hjälper dig men betydligt enklare om du tar reda på lite först innan så du vet ungefär vart du landar storleksmässigt, vad ska den äta m.m

Lycka till :)


12
0
loljeppe:

Okej ska göra de! Men jag kan ingenting om ödlor. Bara dom vanliga rutinerna mat,sova,vanor. Men jag ska läsa på mer! Tack på förhand! :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild