Psykolog söker orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
laninge:

Jag läser till psykolog på Stockholmsuniversitet. Som en del av utbildningen ska jag behandla en person med ormfobi. Behandlingens viktigaste moment är exponering där jag får personen att närma sig en riktig orm. Till detta behöver jag en orm och vänder mig därför till er.

 

Finns det någon som bor i Stockholm som har en mindre orm som jag kan låna och hyra i en dag? Alla tips är härtligt välkomna och kommer att hjälpa min patient att bli av med sin rädsla.

 

Jag nås på niklas.laninge@gmail.com

 

Tack på förhand!

 

/Niklas


264
125
Bildpunkt:

Gå på skanseakvariet? :)


Medlem i SHF
32
2
Rosenrot:

Ämnet är behjärtansvärt men har du någon egen ormvana.....Det  kan också vara väl så stressande för ormen att utsättas för att vara träningsobjekt för en jätterädd/-stressad person. Kanske idén om Skansen inte är så dum i alla fall..... Nån annan som har något tips för att komma vidare i hur man kan få till det?


160
91
turboadde:

Jag tror också skansen är ett jätte bra ställe. Dom ställer säkert upp själva och hjälper till omdu förklarar situationen. Har för mig jag sett att dom t.o.m har varit med och hanterat folk med fobier förr.


Medlem i SHF
4002
5031
Jonas_:

Ni är välkommna till Valbo till vårat orm rum :) däremot lånar jag personligen inte ut några ormar utan att vara med själv.

Annars är nog skansen akvariet nog ingen dum ide !

Sen är jag också nyfiken på hur stor erfarenhet av ormar du själv har? Jag förringar inget, endast nyfiken..

Mvh Jonas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild