Värmekälla till kackerlacka

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

80
2
Progrmor:

Tänkte bara höra vad ni har för metod för att förse era dubias med värme? Har upptäckt att mina inte avlar av sig så bra och börjar tro det är pga att de är för kallt.

Tänkte testa värmematta men har hört så många tragiska historier om bränder inblandat med dem.

//Prog


340
91
Copa:

Jag har värmekabel i backen dom bor i.. har den på halva ytan så om har en varm och en kall sida


80
2
Progrmor:

Jaha, men är dem inte väldigt dyra??


340
91
Copa:

Runt 200 har jag för mig den kostade


1159
624
Temla:

Gissar att det är viss brandrisk med alla elektriska prylar som alstrar värme. Jag har en värmematta fäst på utsidan på ena sidan av min plastback som jag tycker funkar bra. Annars kan du ju ställa lådan med ena sidan mot ett vanligt element. Men det funkar ju bara när elementet är varmt på vintern. 


Medlem i SHF
3997
5019
Jonas_:

Ställ odlingen på terrariet, där har du gratis överskottsvärme :)


80
2
Progrmor:

Ja det hade ju funkat Jonas_ , men har redan en hel del grejer på terrariet! he he.

chlamydosaurus: Jo, hade en värmematta när jag var liten krabat som tog eld mitt i natten och vi fick utrymma huset. Lite av en trammatisk upplevelse när man var så liten! Sedan hade även grannen för något år sedan en brand orsakat av en värmefilt dock. När vi kollat närmare på orsaken så var det en kortslutning i mattan som förmodligen hade givit gnistor och tagit eld i tyget.

Kanske överdrev när jag skrev "Många" men dessa två har övertygat mig om att inte lita 100% på något som har med tyg och värme att göra. Speciellt inte om jag inte är hemma under dagarna när den är på.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild