Inreda till stäppvaran

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
1
Junkdigger91:

Ska bygga ett stötte terrarium till min stäppis Tengel och är på jakt efter lämpligt bottenmaterial. Finns det någon man kan få tag på i större mängd ganska billig då det kommer att bli stort och kommer att gå åt rätt mkt??

Tar gärna emot tipps på hur ni har gjort i era terrarie för lite inspiration på hur man kan inreda så vill ni dela lite bilder så hade det varit trevligt.

Tack i förhand

Mvh :)


456
200
isdrake:

Sand tillsammans med antingen torv eller jord lär bli billigt och bra. ;P 


13
1
Junkdigger91:

kan man använda sig utav vanlig sand till sandlåda elr behöver jag behandla den först isf?? :)

 


456
200
isdrake:

Det ska nog gå att använda den rakt av.

Denna använde jag när jag hade marklevande ödlor. 25kg för 49:- www.jula.se/filtersand-for-blastring-018297 


66
9
Panosz:

Lånar tråden lite, Isdrake är inte den sanden farlig om nån ödla skulle få i sig  ? Mvh Panos


55
1
JLundgren:

Sand som sand :) Den är nog inte farligare än någon annan, detta inkluderar kalciumsandpåsarna som affärerna säljer som "reptilsäkra".


105
27
Richard:

har kört just denna från jula i akvarie till mina påfågels cikider och det funkade kanon om den vore farlig borde ju dem ha regerat tycker man :)


66
9
Panosz:

Jlundgren tack för svaren det va de jag tänkte på :)

Richard Tack =) oki jo det är sant

får väll ta o köra på den då från jula och se om man ska göra nån blandning av eco earth det vissar sig tack så mycket =)


13
1
Junkdigger91:

funderar på att köra på sand till sandlåda och blanda det med naturtorv från plantagen och då köra 50/50 blandning, skulle det funka isf utan att behandla den först?

Sanden: www.plantagen.se/sortiment/leva_ute/tradgardssten/514ff0afb61822ba2d0004fa/sandladesand

Torv: www.plantagen.se/sortiment/sa_och_plantera/jord/514ff168b618226c7c001f4a/solmull-naturtorv-50l


55
1
JLundgren:

Jag kör på exakt den torven och det fungerar jättebra :) Sanden bör funka också.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild