När dvalar Leopardgeckos?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1159
625
Temla:

En av mina leosar äter inte och bara sover. Dvalar dom vid den här tiden på året? Min andra har aldrig dvalat så därför är jag inte riktigt hemma på det här. Hittade ingen info när jag googlade heller, bara en massa om att man ska dvala dom när man ska avla. 

Tack på förhand!


Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:

Ja, de brukar dvala vid den här tiden på året. Så det är nog ingen fara. :)


1159
625
Temla:

Tack. Det var det jag gissade men ville vara säker så den inte är nåt annat på gång. :)


230
22
Nooon:

Min leo brukar dvala senare - åt jul till...efter jul och lite framåt våren. Kanske det beror på var man bor (ljustillgång och temp) och innetemp. Hon brukar dvala av sig själv trots att jag inte sänker temperaturen eller minskar på ljuset eller maten. Läste någonstans att en del är sådär - vet själva när det är dags och dvalar oavsett... andra håller igång året om om man inte gör något för att få dem i dvala.


1159
625
Temla:

Tack Nooon! Ja, så är det för mig. En dvalar och den andra är hur pigg som helst och jag har inte ändrat något i terrariet. :) Undrar om Sickan blir störd i sin dvala när den andra går in i den grottan hela tiden. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild