Värme Pacman grodor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
elinseriksson:

Hejsan!

 

Har precis skaffat mig 2st Cranwelli (Pacman/Horngroda) de är just nu bara en 3-4cm och bor i varsin petbox.

De vill ju vad jag förstått ha en temperatur på omkring 23-28 grader under dagen för att sedan gå ner till lite kallare under natten, införskaffade mig därför värmematta - då jag har en inomhustemp. på ca 15-18 grader.

 

Temperaturen i petboxarna går ändå bara upp till 20 grader - vad göra?!?

Funderar på att skaffa infraröd värmelampa åt dem också - kan det va något eller har ni nåt annat tips!

 

Tacksam för svar då detta är mina första "terrariedjur"

 


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Kan det vara för mycket ventilation? Vad du måste ha för att värma upp ditt terrarium beror mycket på storleken på det. 

Är grodorna grävande djur tror jag inte att värme underifrån är det bästa.. men invänta någon kunnig på grodor, lita inte på mig blint ;)


36
8
mmillann:

Värmemattan och värmekabeln brukar ta en dag att få upp sin värme. Vilken watt kör du på den? 


Medlem i DHF
1082
773
Westman:

värmematta bör man väl inte ha till dom


2
0
elinseriksson:

Petboxarna är just 20x20cm, värmemattan ligger inte undertill utan står emellan dem så att den värmer från sidan eftersom de gräver ner sig för att skydda sig mot värme vill jag inte lägga den under dem.

okej, en dag alltså, den har bara varit igång i några timmar så får väl kolla imonbitti igen.

värmemattan är på 5W


36
8
mmillann:

westman är det för dom vill kunna ha lite kallare å fuktigare där dom sitter i substratet? Bättre med värme uppifrån då?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild