Måla på frigolit/cellplast

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

76
35
metallenin:

Nån som har erfarenhet av om det går att måla direkt på cellplast/frigolit utan att lägga på ettt lager bruk först ? 


424
32
samthe0ne:

Kan tänka mig att det går om man använder Airbrush,  men annars så vet jag inte...


55
1
JLundgren:

Det kan man göra, men det kommer gå åt en jäkla massa färg. Jag skulle tro att det är betydligt mindre jobb med att lägga på ett lager bruk jämfört med att måla om och om igen :)


197
14
SibiriskTiger:

Själv blandar jag i färg i husfix så får man allt i ett, förutsatt att husfixet är vitt från början :) Jag kör på Litostone K99 från biltema (vitt pulver) så då går det utmärkt att blanda färg direkt i fixet.


76
35
metallenin:

Tack för tipsen. Har även pratat med målare och dom rekomenderar att lägga ett lager bruk först


1
0
1janne:

någon som provat göra men typ fogskum istället för frigolit den kan ju målas på

skall prova göra i ett akvarium här snart

 


17
1
gubbunge:

Fogskum funkar fint och måla på,men bäst blir det om målar först och sedan silikonar och kastar på torv eller liknande beroende på vilken sorts terrarium du ska ha. Men tycker det släpper lite för lätt om du fogar direkt på glaset,iallafall om det är en regnskogsburk och är konstant fuktigt.Annars kan du silikona på glaset och dra ut det och sedan fogskumma på silikonet då sitter det bättre.


9
0
Vargsyster:

Och så kommer jag med en noobig fråga igen men vart köper man bruk, och vad kostar det? :)


76
35
metallenin:

Lokal bygghandel men vet inte riktigt vad det kostar.

 


9
0
Vargsyster:

Okej, men då vet jag vart jag kan börja leta, tack så mycket ^^

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild