En regnskogsburk!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

55
1
JLundgren:

Då tjejen jobbar kväll har man tid att inreda och fixa lite med "lill-terrariet".

Först silikonade jag fast kokos bakgrunden (som jag köpte billigt på aquawarehouse) på bakdelen och sidorna. Sedan täckte jag botten med lecakulor. Jag la även dit en korkbarksbit.

 photo DSC_0058_zps0f70bb17.jpg

Jag la till en Guzmania och ett par grenar.

 photo DSC_0059_zpsf32850a2.jpg

 photo DSC_0060_zps515a327b.jpg

Sedan la jag till lite fler blommor:

 photo DSC_0061_zps0d461306.jpg

  photo DSC_0072_zps2dca735d.jpg

 photo DSC_0073_zpsa7850ecd.jpg

Nu ska jag eventuellt bara lägga till lite löv och småtjafs på botten, sedan bör det vara klart! :


268
19
Iguania:

Snyggt! :)


14
14
andrea:

Ja riktigt schysst! =)


55
1
JLundgren:

Tack så mycket! :) Det är mitt första planterade terrarium, men jag tror det blir fler i framtiden!


67
33
FinnW:

När kommer pilgiftsgrodorna då?


1228
464
leedragon:

ser skitfin ut!:O


55
1
JLundgren:

Haha, när pilgiftsgrodorna kommer vet jag faktiskt inte! ;) Till en början ska jag nog ha det till en liten trädgårdsboa iallafall. Om han accepterar det och äter i det dvs. Annars får han bo i en plastlåda som han är van vid från förut.

När han blivit vuxen får vi se vad jag stoppar i det. Pilgiftsgrodor är ju ett alternativ då de är jäkligt häftiga. Eller kanske pygmékameleonter, vi får se helt enkelt :)

 


67
33
FinnW:

Ha ha ha! Dom kommer nog snart ska du se...


55
1
JLundgren:

Haha, om flickvännen tillåter är chansen stor. Om inte får jag väl till hennes förtvivlan plötsligt komma hem med några en dag! ;)


67
33
FinnW:

Du har ju en kille (Jörgen) från umeå (Obbola) som säljer fina grodor med tillbehör.

Han har Aquawarehouse... Nära och bra???

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild