ventilation i akvarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

142
12
blixa:

fynda ett akvarie på loppis som jag tänkte bygga om till terrarium men fundera på om det räcker med ventelation på toppen, hade tänkt skjut fönster på hela fronten i så fall, burken är ca 40cm hög, å ska ha strumpebandsnok i den


1159
625
Temla:

Det blir ingen luftgenomströmning/ventilation med bara öppet i taket, vilket är anledningen till att man inte bör använda akvarium som terrarium. :)


142
12
blixa:

k antar att det inte världen smidigaste å göra lufthåll i glas :/


268
19
Iguania:

Det går att göra hål, man kan borra i glas själv bara man har de rätta tillbehören. Det gäller dock att vara försiktig så att man inte spräcker glaset eller andas in dammet.


242
29
Blues:

En liten axialfläkt som blåser runt luften typ 10min var 3dje tim.


264
125
Bildpunkt:

Jag har borrat ventilationshål i två terrarier som saknade ventilation. Använde diamantstift och sprayade med vatten som kylning. Lägger man det med sidan du vill borra uppåt rinner inte vattnet av och det blir inget damm eftersom det tas upp i vattnet. :)

Har gjort säkert trettio hål minst och inte lyckats spräcka något än så tror inte att det är så stor risk så länge du tar lite vatten på. Använde blomspruta :)

Det tar lite tid men blir snyggt :)


142
12
blixa:

k är det dyrt? Å vart hittar man d?


264
125
Bildpunkt:

Vet inte, jag har fått mina grejer från min pappa, gammal tandläkarutrustning :)


444
153
jpson67:

www.youtube.com/watch?v=C5hy6SjajQY

 

www.youtube.com/watch?v=Z5XpHos4SLs

 

www.vdb-glassart.se/webbshop/verktyg-f%C3%B6r-bly-och-tiffany/glas-borr-universal-11689303


142
12
blixa:

tackar..

www.biltema.se/sv/Verktyg/Skarverktyg/Betong--och-kakelborr/Kakel---glasborrsats-6-st-19724/

skulle d kunna funka med sån om man göra ett gäng hål

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild