Bygga relation igen.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
JuliaLinnea:
För ett gäng veckor sedan blev jag rejält hundbiten I båda händerna, vilket har resulterat i att mina boa dam här hemma inte har fått den uppmärksamheten hon förtjänar under senaste tiden. Vi har tidigare haft en trygg relation och haft mycket hantering som har fungerat bra. Men när jag ansåg att händerna var tillräckligt läkta för att klara av hantering igen så var den inte alls lika trygg. Hon bet mig en vända igår och idag var hon inte heller särskilt sugen på att umgås. Detta är min första orm, så besitter inga erfarenheter och blir helt förvirrad av att läsa på internet hur man ska göra "rätt". Så jag undrar, hur bygger man på bästa vis upp en trygg relation igen? 
Mvh

5898
4525
Tropfrog:
Ormar är aldrig sugna på att umgås, de kan i bästa fall acceptera det. De har ingen som helst önskan att umgås med dig och det finns inget som helst behov av det. Lite som akvariefiskar, de mår bäst av att vara displaydjur, inte keldjur.

Jag föreslår att du låter henne  vara ifred så mycket som möjligt, det mår hon bäst av. Om du av någon anledning måste hantera henne, vid tex storrengöring så använd ormkrok alternativt bettsäkra handskar.

Mvh
Magnus 

93
36
Insecta:
Blev du biten av din egna hund .?

2
0
JuliaLinnea:
Insecta skrev:
Blev du biten av din egna hund .?

Nej, det var inte min hund.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild