Vad kan detta va?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

234
1
tinagustafsson:

Jag såg det här hållet i bakgrunden i terrariumet igår, vad kan det vara?


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Har du värme lampan riktat mot bakgrunden? eller vad har du för djur i burken


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

som tenebrosa nämnde ser det precis ut som lampan har smält frigoliten.. antagligen är det alldeles för varmt på den punkten :) Vad är det för djur där i, tänkte om det hade kunnat göra skadan. Men jag sätter mina pengar på smält bakgrund av för het lampa! 


234
1
tinagustafsson:

aa värmelampan är där över, menar du maten till kameleonten eller? För i sånafall har det varit typ en syrsa, gräshoppa och en vandrande pinne..


69
16
Havoc:

Hej.

Det är bakgrunden som smält pga lampa. Samma sak hände mig för ett tag sedan då lampan var för nära frigoliten. Ett tips är att ha lite aluminiumfolie på övre kanten utav bakgrunden närmast lampan.

* Om du inte överväger att flytta lampan lite förstås ;)


234
1
tinagustafsson:

för tre djur kan väl inte äta upp det på typ något dygn? men de har låtit som att dem har tuggat där inne på något.. Det kan inte typ vara mögel då?


234
1
tinagustafsson:

okej, men borde de inte ha smält mer där de sticker ut mer liksom?


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Inget har ätit där, värmelampan har smält frigoliten i bakgrunden, kanske ska ställa upp lampan lite eller ta en som inte är lika varm? Jag skulle personligen ha flyttat upp den en liten bit så det inte blir lika varmt.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Och du hade inte skrivit att du hade en kameleont i terrariet :P inte lätt att gissa djuret.


234
1
tinagustafsson:

okej vad skönt att de var lampan då iaf blev lite orolig.. haha sorry tänkte inte på de :p

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild