Leopard gecko eller skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

88
2
Herplover:

Vilken av dessa ödlor i rubriken är trevligast och blir bästa husdjuret.


429
254
JACLAR123:

Var har du för krav? Tex: Pengar,tid m.m.


456
200
isdrake:

Jag tycker defintivt att skäggagam är den roligaste av dom två. Men sen kräver dom mer både vad gäller kost, klimat och utrymme.

Sen finns det många andra ödlor som är roliga än dem båda. :) 


47
9
linusekholm:

jag tycker skäggagam men dom behöver ju läte metar utrymme! ? hur stort terrarium har du tänkt att ha?


79
14
Alexxus:

Skäggagam helt klart. Dock så kräver ju de ett större terrarium och även en större mängd mat osv.


47
9
linusekholm:

Oj det blev visst några stavfel!??


88
2
Herplover:

Jag har inga särskilda krav kan inte bestäma mig vilken men det är ett tag till jag tänkte skaffa så har lite tid.


429
254
JACLAR123:

Jag skulle skaffa Skäggagam om man har tid,pengar,utrymme och intresset! ;)


1159
625
Temla:

Skäggagam, utan tvekan. Helt underbara djur som verkligen blir en familjemedlem. 


230
22
Nooon:

Alla gillar skäggagam... och jag har träffat en och den var riktigt trevlig.... men jag måste säga att jag gillar min lilla leo skarpt så här kommer ett ode till min lilla:

Hon är både rolig och söt! Hon rör sig som en tai-chi-utövare - vackert och kontrollerat. Hon har koll på varenda mm av sin vackra svans som hon ringlar mycket sirligt när hon rör sig eller bevakar ett byte. ... och hon låter den aldrig skrapa emot någonting. Jag träffar henne inte så ofta men det är helt OK. Hon kommer och äter ur handen och hon sticker upp sitt lilla huvud några timmar de flesta kvällar (i alla fall de månader som hon är mer aktiv). (Terrariet står så att jag ser in i det från TV-soffan.) Ibland gillar hon ett ljummet duggregn. Hon är "tam", dvs inte rädd av sig. Stökar jag med hennes stenar och rötter kan det hända att hon kommer och tittar och går ivägen för mig. Skulle jag göra något hon inte gillar så vänder hon bara på klacken och går lugnt och men bestämt hem till sin favoritgrotta. Hon är inte rädd när jag tar upp henne även om hon helst undviker det. Hon blir heller inte sur och bits. 
Hon ska inte ha mat varje dag och kräver inte lika mycket plats som ett större djur. Hon är renlig av sig och använder en speciell plats för toalettbesök vilket gör städningen väldigt enkel. Det passar mig som ofta är upptagen av annat och också är en smula trångbodd.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild