Vårtbitare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
1
Sussilull919764:
Hej jag har 2 vårtbitare som springer omkring på mitt tak,min undran är kan jag mata min leopardgecko med dom eller är det inte ok?

5898
4525
Tropfrog:
Jag tror att arten i sig är lämplig föda. Men då skall de ju vara plockade i relativt rena miljöer. Om du tex bor stadsnära så finns det garanterat sot från dieselbilar på taket. Eller om du någon gång bekämpat mossa på taket med grönfri så finns det rester kvar långt efter.

Jag hade nog hellre plockat foderdjur på en naturlig äng än på ett tak.

Mvh
Magnus 

9
1
Sussilull919764:
Tropfrog skrev:
Jag tror att arten i sig är lämplig föda. Men då skall de ju vara plockade i relativt rena miljöer. Om du tex bor stadsnära så finns det garanterat sot från dieselbilar på taket. Eller om du någon gång bekämpat mossa på taket med grönfri så finns det rester kvar långt efter.

Jag hade nog hellre plockat foderdjur på en naturlig äng än på ett tak.

Mvh
Magnus 

Jag bor i lägenhet så det borde vara ok eller?

5898
4525
Tropfrog:
Du skriver att de är "på mitt tak". Då spelar det inte så stor roll om det är villa eller lägenhet under taket.

Om det är så att det sitter vårtbitare i taket på din lägenhet så blir det ju en helt annan fråga. Då hade åtminstone jag vågat att prova.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild