Ormvakt sökes i ca 1 år

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

163
34
Danne:

Hallå allihoppa !

Som ni kanske vet så är reptiler förbjudna att ha i sin ägo i vårat grannland Norge, så jag söker nu en person som kan vara djurvakt åt mina kungspytonormar medans jag är där och jobbar. Det är totalt 5 st i olika storlekar, från 150g-2,000g.

Det är vanlig ormskötsel som gäller: mata, städa och vattna i princip. Självklart är detta inte gratis, så jag betalar såklart maten + din tid (som vi kan komma överens om).

Jag har rack som dom bor i, och dessa kan jag ta med. Hur enkelt som helst, men jag vill inte utsätta min släkt/vänner för detta då dom inte är vana eller bekväma med ormar. Kan tänka mig att jag är borta 1 år, max.

Om ni känner någon som kan fixa detta så är det bara att skicka PM. Jag bor i Östergötland, men kan åka en bit för att lämna av allt. Tack !

 


163
34
Danne:

Det har ordnat sig redan :)


1662
779
fluffis:

Vad kul att det ordnat sig! Inom många andra djursporter/hobbyer så är det vanligt med fodervärd men inte inom reptilvärlden. Jag tycker det är bra av dig att lämna bort djuren till fodervärd/djurvakt under tiden du är borta istället för att bara sälja iväg dem. Och trevligt för ormarna att få bo kvar i samma boende och slippa byta. Jag hade också mina ormar bortlämnade när jag bodde utomlands för en del år sen och det ångrar jag inte.


163
34
Danne:

Ja, jag vill absolut inte lämna hobbyn. Och jag tror att ifall vi reptil-människor sammarbetar så blir det både roligare och smidigare att äga reptiler. Vem vet, nästa gång är det kanske jag som är djurvakt, lämnar av djur på mässa etc. Det kan jag definitivt tänka mig att göra. :-)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild