Höghus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 7

76
35
metallenin:

Har nyss tagit hand om en leopardgecko från en familj som tappat intresset för den men nu tycker dock frugan att det börjar ta mycket plats och därför kommer jag bygga ett " höghus " till mina 3 leosar. Undrar vad man ska ha för värmekälla, matta eller kabel ? Naturligtvis kommer det finnas dimmer till alla 3 burkarna så värmen kan styras individuelt. Skulle även vara tacksam för tips om armatur som kan sitta i taket på bukarna. Invändig höjd kommer vara ca 40 cm. Ritning och bilder kommer under byggets gång.


66
14
curow:

Kika på mitt bygge lite då..visserligen byggt till ormar men funkar ju till leo också


76
35
metallenin:

Efter lite sjukdom och mycket jobb så har det äntligen börjat hända nått i garaget. Har bosatt mig där under helgen så fler bilder kommer


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Som ljus kan du ju köpa ganska billigt på biltema med dagslysrör 6500k 


76
35
metallenin:

Ja hittade dom när jag var där så dom är inköäpta.

Tack för tipset

 


1661
777
fluffis:

Spännande! Vad är det för trä?


76
35
metallenin:

Använder formplyfa. Skall målas i en mörkare färg för att passa in i vardagsrummet.


242
29
Blues:

Ser fint ut,skall följa denna tråd för ideer till ett eget vånings bygge. 


444
153
jpson67:

Hur fäster du samman allt, vilken sorts skruv använder du, vilken tjocklek på plyfan mm


76
35
metallenin:

Jag har 12 mm plyfa och jag skruvar ihop det med en tunn listskruv.Finns på bygghandeln och fungerar kanon. La även lite silikon imellan när jag skruvade ihop det. Vill få det tätt så det inte ramlar saker till terrariet under. Monterade hyllorna med en fyrkantslist så man får en bra bärighet i det. Köpte även en liten multimaskin på Dollarstore för 150kr o den är värd varenda krona när man ska forma frigoliten. Har börjat idag med grunderna till bakgrunder men det roliga arbetet att forma återstår. Nån som vet om man kan göra nått annat än att kladda med bruk på cellplasten? Typ måla direkt ?Ställde dit fronten så man får en ide om hur det kommer bli.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 7
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild