Tiliqua rugosa, shingleback blåtungad skink

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

72
15
Linnea:

Hejsan!

Letar lite förtvivlat efter mer information om de djur som finns tillgängliga i Europa och USA, har bra kontakt med de i USA och har sett folk från Schweiz och Nederländerna som äger ett flertal djur av olika underarter. 

Någon här som snappat upp något? 
Någon som har "äkta" siffror på pris de har blivit sålda för och inte bara gissningar på 10-20k? 

Någon som hört något om western blåtungade skinkar? Tiliqua occipitalis
aldrig sett dem utanför Aus.

(Någon som rentav känner för att sälja lite shinglebacks till mig? ;D )


456
200
isdrake:

Har du kollat på www.terraristik.com


72
15
Linnea:

Tackar :) det verkar finnas enstaka tillgängliga från samma land....undrar om det är samma djur som säljs runt........



25
22
MikeM:

Vet att det finns några i England som håller på med rugosa. En hade 5 stycken. Gå in på captivebred.Co.uk o kolla där! Var ett tag sen jag såg det ;-) 

Tror inte 10-20K räcker!

Med vänlig hälsning, Micke


72
15
Linnea:

Tackar!

Kontaktade en trevlig person från UK som berättade lite om de skinkar jag letade efter, knivigt att hitta något till salu just nu. Får hoppas att man kan exportera lite djur från Aus för att utöka genpoolen för djurens hälsa inom en snar framtid, så uppfödare vågar föda upp fler djur utan att gå över gränsen :/ 



205
25
Strunten:

Galet fina var dem iaf!


72
15
Linnea:

Ja, visst är de :O Helt bepansrade, stora "kinder", kraftig benstomme och extremt lata. Den enda arten av blåtungad skink som går att hålla i par utan problem. Tycker om att de håller sig till sin partner resten av livet med, även om det mest är av praktiska skäl är det ju inget de andra arterna/underarterna gör frivilligt.

ser helst till att ha råd med två 1.1 så andra i sverige kan få ta del av dem med.

---------------------------------------------------------

verkar som min quest for a shingleback kommer ta rätt många år, men jag får väl köpa fler northerns så länge då :) 

tack för alla tips och råd, har hemsidorna sparade.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild