Behövliga komponenter till Jemenkameleont?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

80
2
Progrmor:

Hejsan! 

Har beställt följande:

1. herperschoise.nordicshops.com/product.html/exo-terra-60x45x90

2. herperschoise.nordicshops.com/product.html/exo-terra--50-26-w

3. herperschoise.nordicshops.com/product.html/glow-light-medium

4. herperschoise.nordicshops.com/product.html/combometer/termo/hygro

5. herperschoise.nordicshops.com/product.html/mjolmaskskal

6. herperschoise.nordicshops.com/product.html/little-dripper

 

Jag hade kontakt med anställd på Herperschoice som hjälpte mig men personen verkar ha slutigt kontakt med mig, och vi kom endast halvvägs. :(

Så vänder mig till er kära reptilvänner, som kanske kan hjälpa mig att välja ut bra inredning, belysning osv till min Jemenkameleont. (hona).

 

Vad behöver jag mer? Någon mer lampa har jag för mig behövs, vet dock inte vilken? 

Tack i förhand! :)

Mvh


270
80
Mjos:

En värmelampa också kanske.. Har inte gått igenom hela listan. Sen har du mer näring i syrsorna än mjölmaskarna och glöm inte kalk och vitaminer att pudra fodret med!
Annars finns det värmelampor med UV: herperschoise.nordicshops.com/category.html/glodlampor/sollampor


80
2
Progrmor:

Okej, jag trodde jag hade en sådan ^^. Men ifrån Herperschoice sidan, vilken lampa skulle passa i mitt terrarium isånnafall?


270
80
Mjos:

Jag redigerade mitt inlägg med en länk..  UV-lampan ger inte ifrån sig tillräckligt med värme. Men du kanske hade en annan också på listan?


80
2
Progrmor:

Jaha!

Men går det att kombinera en herperschoise.nordicshops.com/product.html/varmespotlight med en herperschoise.nordicshops.com/product.html/exo-terra--50-26-w  OCh även en : herperschoise.nordicshops.com/product.html/repti-glo-20-25w

Borde inte de räcka med värme & belysning ? :) Och de borde passa med kompacten jag hade i kundvagnen också?


1228
464
leedragon:

matskål är inte ett måste, en hallogen lampa för värme,  en lysrör för   dagljus till, samt högre uv 0.8 eller 0.10, när  djuren blir fullvuxen så  kommer  den att behöva större  terrarie 


80
2
Progrmor:

Kör dessa: 

Repti Glo 2.0 25W

Exo Terra, Basking Spotlight, 100 W

Exo Terra, Repti Glo 5.0 26 W

 

Borde väll duga?


270
80
Mjos:

Mät temperaturen under spoten sen. Det bör vara iaf 40 grader där kameleonten kan sitta under den. Och nät runt den för att den annars kommer att bränna sig. 


80
2
Progrmor:

Jo i efterhand får jag förmodligen reda på om det duger. Men bor en väldans långt ifrån närmaste reptilaffär. Blir ju beställa så är svårt att bara dra iväg o köpa nya lampor.

 

Men rent generellt, verkar detta funka? Eller saknar jag någon huvudingrediens? Gillar de att klättra på bambu föresten?


270
80
Mjos:

Har själv ingen babu i men det borde väl funka om det inte är för tjocka rör. Jag kör med trollhasselkvistar och aspgrenar. Jag kan inte komma på ngt mer som behövs just nu på rak arm.

Här kommer en bra länk annars: www.reptisite.se/images/bilder/Faktablad/Jonas/calyptratus%20.pdf

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild