Tips och råd inför första egengjorda bakgrund

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
blissfields:

Hej! Som rubriken lyder hade jag velat ha användbara tips och råd då jag ett långt tag planerat på att göra min egna terrarie-bakgrund till min ögonfransgecko, och har nu bestämt mig för att äntligen dra igång!

Har bestämt mig för att göra fogskum + silikon + substrat metoden och hade tänkt göra alla 3 sidor av terrariet. 

Min fråga till er med erfarenhet är då; vilket substrat på bakgrunden hade fungerat bäst för min gecko samt sett bäst ut och hållit bäst långvarigt? Har läst väldigt mycket online om olika sorters substrat man kan använda och har fått rekommendationer på t.ex. denna amzn.eu/d/bSXxqOb , hade den funkat för mitt ändamål? 

Hade också uppskattat generella bra och änvändbara tips och råd som hade varit bra att veta inför mitt första bygge.

Tack på förhand! :D

49
12
Alfa99:
Har inte fått tummen ur själv att göra bakgrunder är men är på gång för mig med. Tror fogskum + silikon och substrat varianten är ganska tålig och långlivad. Finare jordaktigt substrat är nog bättre än grövre saker. Du kan ju alltid sätta korkbark eller liten kruka i bakgrunden för att variera det lite.

Själv kommer jag köra på berg/klippa bakgrunder med någon hylla och håla här och där med jord i för växter och variation.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild