Köpa färdigt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

375
251
Doxster:

Hejsan!

Har suttit och kollat runt och planerat om vart annat. En sak jag har märkt är att det finns väldigt lite tillverkare i Sverige. Finns det ingen som bygger terrarien på beställning? Eller tillverkar ordentliga terrarien på större skala?

Har läst om vissa som har kontaktat företag som har byggt på beställning, vilka företag gör detta?

USA har ju en uppsjö av olika terrarie/rack-tillverkare. Hur kommer det sig att den marknaden är så död just här?

Mvh


456
200
isdrake:

Jag beställde ett högt terrarium (stax över 2 m) av FlexiPet. www.flexipet.se/

Dom gör egentligen inte terrarium utan burar så det fick bli en del trixande från min sida (fuktsäkra skarvar och sätta in belysning). Men det fungerade bra. 


242
29
Blues:

Doxter sant, standard märken o mått.


163
34
Danne:

Jaadu, synd att det är rätt så dött här som du säger. Anledningen till att USA har många tillverkare skulle väl gissningsvis vara pga. att marknaden är större där. Skulle kunna rekommendera LP Racks i Danmark som säljer bra tillbehör, terrarium och rack.


85
13
Gnasher:

Akvarielagret i Bromma bygger akvarium på beställning (eller gjorde förut iallafall) har för mig att Christer där pratade om terrarium också.

 


151
77
Firemon:

Ett stort problem är priserna i sverige, råvarupriser och löner är så höga i sverige så det är svårt å hålla priserna i närheten av allt importerat som kommer in i stora lass.


424
32
samthe0ne:

Detta får mig att undra ännu mera på att starta upp ett företag som bygger terrarier, men skulle det löna sig? 


333
97
leolina:

Som någon skrev tidigare är marknaden i t ex USA bra mycket större än den är i vårt lilla land och det är den stora orsaken till att det finns väldigt ont om färdigbyggda lösningar här, speciellt när det kommer till större storlekar. Mindre terrarier i olika varianter går att beställa hem hos de flesta lokala djuraffärer. Även frakt är dyrt i Sverige jämfört med många andra länder så där kommer en stoppkloss till.

Att starta företag för att bygga terrarier kommer knappast bli lönsamt, snarare en kostsam historia. Det har pluppat upp ett antal privatpersoner genom åren som varit riktigt duktiga på att bygga terrarier och bakgrunder men de har försvunnit efter ganska kort tid. Det finns många som vill ha snygga välgjorda terrarier men det är få som är villiga att betala för det.


375
251
Doxster:

Jag tror leolina är nära sanningen.

Det är synd, för jänkarnas mått stämmer ju inte överrens med vårat L80 särskilt ofta...


424
32
samthe0ne:

Vad surt, för för en hobby-konstruktör som jag själv som dessutom snart blir arbetslös hade det varit ett väldigt bra alternativ tycker jag...

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild