Phelsuma laticuda och luftfuktighet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
2
Terrariumbuff:
Hej! Jag håller på att acclimatisera ett terrarium som jag tänkt ha laticuda i. Alla parametrar ser bra ut på dagen men på natten går luftfuktigheten upp på 100%. Hur trivs laticudan med det? 
Tror helt att det beror på att jag har en "damm" i terrariet med ett vattenfall. Vattenfallet är inte på på nätterna och vattnet cirkulerar från en balja så substratet är inte dyngsurt. Behöver jag öka ventilationen/cirkulationen eller funkar det att det går upp 100% i några timmar på natten?

mvh Martina 

Medlem i GHF, SDS
3216
1954
EmanuelKarl:
Terrariumbuff skrev:
Hej! Jag håller på att acclimatisera ett terrarium som jag tänkt ha laticuda i. Alla parametrar ser bra ut på dagen men på natten går luftfuktigheten upp på 100%. Hur trivs laticudan med det? 
Tror helt att det beror på att jag har en "damm" i terrariet med ett vattenfall. Vattenfallet är inte på på nätterna och vattnet cirkulerar från en balja så substratet är inte dyngsurt. Behöver jag öka ventilationen/cirkulationen eller funkar det att det går upp 100% i några timmar på natten?

mvh Martina 

Hur mycket ventilation har du i dagsläget? Jag ät ytterst tveksam till om hygrometern ger dig ett trovärdigt resultat; de kan lätt paja om de blir lite blöta någonstans. 

5
2
Terrariumbuff:
Hej! Jag har nätremsa på en gavel och en stor remsa uppe på terrariet ungefär 1/3 av taket. Där kan ha hamnat vatten på den när jag sprayat ja ???? får skaffa mig en handhållen kanske?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild