Leopardgecko rymt!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
SakenK:

Hej! 

Är lite osäker på hur denna sida funkar då jag nyligen skaffade ett konto. 

En av mina Leopardgeckos har rymt! Vad är bästa sätt att försöka få tillbaka den? Jag upptäckte att han var borta för runt 2 dagar sedan, vet inte exakt när han försvann. Jag har rivit isär hela terrariet och kan med god säkerhet säga att han inte är där! Vi har väldigt stor planlösning med mycket möbler samt rum utan dörrar. Jag har satt mjöl vid kylen, runt en vattenskål och alla gömställen jag satt ut. Jag är själv hemma i tre veckor och kan därför inte dra ut kylskåpen för att kolla om han gömmer sig där :( 

Jag har letat runt men jag vet att han kan trycka in sig i det minsta hålen (då han gör det i terrariet). Finns det något mer jag kan göra? Är väldigt ledsen då jag såklart tycker om honom väldigt mycket..

892
492
Johnexotics:
Förmodligen kommer den dra sig till ställen känner sig säker. På kvällen släck ner vänta nån timme eller två lys med lampa se om den kryper runt 

3
0
SakenK:

Updatering.. tyvärr så hittade jag den i källaren. Tappat svansen och sår över hela kroppen inklusive ett stort hål in i magen. Tänkte först ta hand om den men när jag såg såret så förstorstod jag att det inte finns något att göra. Vet inte hur eller vad som hänt men jag har fått "tagit hand" om henne. Så nu får hon villa utan smärta. 

Mår skit men bättre det än att hon lider.
jag skrev han i förra för att jag sagt honom men det är förmodligen en hona. 

Villa i frid Yoda.

892
492
Johnexotics:
SakenK skrev:
Updatering.. tyvärr så hittade jag den i källaren. Tappat svansen och sår över hela kroppen inklusive ett stort hål in i magen. Tänkte först ta hand om den men när jag såg såret så förstorstod jag att det inte finns något att göra. Vet inte hur eller vad som hänt men jag har fått "tagit hand" om henne. Så nu får hon villa utan smärta. 

Mår skit men bättre det än att hon lider.
jag skrev han i förra för att jag sagt honom men det är förmodligen en hona. 

Villa i frid Yoda.

Tråkigt beklagar. Själv haft djur lyckas rymma sen inte överlevt man får lära sig av sina misstag. Till nästa gång 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild