Molting?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
3
Chariot:
Har min Grammostola pulchripes molted?
Tittade till henne med en ficklampa eftersom hon har sin grop under en växt och man ser henne inte ofta, såg då detta och trodde först att hon var död men det är antingen skräp som hon grävt upp heller en molt jag 1043136_fvihudsrdbnrdadbicwl.jpg1043136_gaoowvbojbtzdoldowzt.jpg1043136_bwbczhrditthbvxaamlo.jpg1043136_hsbusgyakycoxnmjcrzp.jpgär inte säker.
Drog ut hennes låda för att se bättre och då skymtade jag henne när hon försvinner ner i sin grop, man kan skymta tåna på en av bilderna.
Har bara haft henne sen den 3 juni (det är min allra första) och hade inte väntat mig att hon skulle göra det på några månader. 
Är det en molt och hur ofta kan jag vänta mig att hon gör det (hon var 4,5cm när jag köpte henne), det är också en dubia ca 1 cm inne med henne ska jag försöka fånga den eller är det bättre att låta den vara och inte störa henne just nu?
Ursäkta dom dåliga bilderna och att två hamnade upp och ner har ingen aning hur det gick till 

5898
4525
Tropfrog:
Ordet du söker på svenska är ömsning.

Mvh
Magnus 

20
15
Aelic:
Grammostola är ganska sakta växande arter så brukar vara många månader i mellan men destå oftare medans de är små, där i mot ser lådan väldigt blöt ut och det skulle inte skada att ge den mycket mer ventilations hål. 
Har du intresset och vill gå på djupet så kan jag rekomendera att kolla på Tom Moran på youtube eller lyssna på hans poddar på spotify

9
3
Chariot:
Aelic skrev:
Grammostola är ganska sakta växande arter så brukar vara många månader i mellan men destå oftare medans de är små, där i mot ser lådan väldigt blöt ut och det skulle inte skada att ge den mycket mer ventilations hål. 
Har du intresset och vill gå på djupet så kan jag rekomendera att kolla på Tom Moran på youtube eller lyssna på hans poddar på spotify

Jag har redan gjort ett antal hål till i locket, problemet var att inte visste att det skulle ta så lång tid  för exoterra soil att torka upp efter att man lagt blocket i blöt jag trodde att 2 veckor skulle räcka.
Det är mycket torrare nu och jag använder mindre vatten nu när jag ska lösa upp blocken.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild