Snigel-elände och föräldralycka

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
107
49
fmiaou:

Har som sagt fått sniglar i ett terrarium (tack för att det bara är ETT) de äter t o m hål på svärmorstungan... men jag har hittat ett superbra cgd som alla älskar - både geckos och sniglar. Varje gång jag ställer in en färsk skål, kan jag fånga 10-15 sniglar på en timme! Och williamsi blir fet med dubbelhaka...

I terrariet intill har jag Anolis roquet summus, som spontankläcker sina ungar i bottenmaterialet. Eftersom jag är ny på detta är jag helt fascinerad! Den första ungen var en panikslagen överraskning (för mig), så jag höll extra koll när det var dags för unge 2. Jag såg att föräldrarna var väldigt uppmärksamma mot botten dygnet innan jag såg ungen, likadant med unge 3. Så nu när jag väntar på 4:an ser jag samma beteende och jag är så sugen på att testa om de verkligen MÅSTE tas ut från föräldrarna? De har inte försökt äta eller bråka med de tre innan, men jag har som sagt tagit ut dem inom 24 timmar efter kläckning (tror jag, med tanke på färgen och formen på ungarna). Jag tar ut denna 4:a också men vill gärna höra med er erfarna typer om det verkligen behövs? Föräldrarna verkar mer vaksamma än hungriga när de tittar på ungen.

Förväntansfull inför svar :-) mvh Mia

Medlem i SHF
107
49
fmiaou:
Uppdatering: 4:e ungen (hona) hittade jag först en vecka efter kläckning, hon gömde sig bra! Så det verkar som Anolis roquet summus inte uppfattar ungarna som mat eller hot. Men jag fortsätter ta ut dem, för att ha bättre koll. 5:an kläcktes häromdagen, en hane till :-)

892
492
Johnexotics:
Finns alltid en risk tog ut mina summus ungar när jag hittade dom
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild