Terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
3
Chariot:
Är detta okej för en Grammostola pulchripes 4,5 - 5 cm hona?
Det är exo Terra plantation soil och en handfull Sphagnummossa blandat i det allra understa lagret och som utsmyckning,. 
Grenen och bladen är tvättade, bladen är några som min kroton tappat. 
Grottan är en halv kokosnöt, lite ur grävt innut och jord och mossa ovanpå. 
Det är ungefär 10-12 cm från jordytan till locket. 
Hon kommer i början av nästa vecka och jag är lite nervös då det är min allra första spindel. 

Medlem i GHF, SDS
3216
1954
EmanuelKarl:
Ser mycket bra ut! Så länge det finns gott om substrat brukar spindlar kunna göra sig hemma utan några problem, och en sådan starthåla skadar verkligen inte!

När man blött upp plantation soil blir den ju givetvis fuktig i början, men spindeln föredrar förmodligen om du låter den torka till lite framöver. Du behöver inte gå in och tillsätta någon extra värme för att torka ut den, men när du fuktar kan du fukta substratet i ca 1/4 av terrariet istället för hela och så kommer det lösa sig så småningom.

9
3
Chariot:
Den har stått utan lock några dagar och min spindel kommer inte förrän på tisdag eller onsdag så den har tid att torka upp.
Jag har köpt Grammostola pulchripesen på spidersworld.eu eftersom dom verkar ha dom bästa ryktet och garantierna 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild