Orm på fodervärd?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Udon:
Hej

Vi har en kungspyton som vi köpte 2020, då var han/hon cirka 10 år gammal så nu runt 15 år.
Min son var 16 år när Udon införskaffades och Udon är nu en kär familjemedlem.
Min son läser en treårig utbildning på högskola i Skellefteå och bor i korridor.
Husdjur är inte tillåtna i bostaden.

Vi har nu stött på ett problem.
Jag har "tyvärr" fått jobb i Schweiz så jag och min sambo kommer behöva flytta till Schweiz i 2-4 år, men vi kan tyvärr inte ta med Udon till Schweiz.
Vi har undersökt om det skulle vara möjligt men det är väldigt krångligt med regelverket i Schweiz för exotiska djur.

Vi vill inte sälja Udon, som jag tror skulle vara ett alternativ, då min son såklart vill ha kvar Udon.

Vi har lagt upp en annons på blocket om ormvakt och fått några svar på den tråden. Dock är det ju en familjemedlem som vi vill ska få det bra i de 2-4 år som Udon behöver vaktas.

Kom att tänka på detta forum där vi, i början av vår ormägarkarriär, fick mycket fin hjälp.

Så undrar om någon här i forumet skulle kunna tänka sig att vara fodervärd till Udon? 
Min son är nu i sommar klar med år ett på sin utbildning. Så det skulle handla om cirka 2 år, möjligen lite längre beroende på hur det blir med jobb och bostad efter studierna.

Hör gärna av er till mig om ni är intresserade eller vet någon som kan vara.
Det ska såklart inte bli en kostnad för den härliga person som kan vara fodervärd utan vi ersätter naturligtvis för mat, eventuell transport samt annat som kan kosta pengar, 

Hls Thomas
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild