Läckande terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF, SDS
21
28
CHaverstam:

Vaknade upp i morse av att frugan säger att det är fruktigt bredvid terrariet.

Terrariet är på 900liter så jag vill ogärna slita ut all inredning och börja om.

Har tagit fram botten där läckan finns. Vet dock inte exakt vart hålet är.

Tips tankar idéer eller andra känslor mottages tacksamt

Hur hittar jag läckan bäst?

Hur kan jag laga den utan att slita bort all gammal silikon.

Medlem i GHF, SDS
3216
1954
EmanuelKarl:
Är du 100% säker på att det är en skarv som läcker? En gång vaknade jag till en stor pöl vatten på byrån som runnit ut från stora burken. Trodde det var kört och blev riktigt nojig. Men sedan visade det sig att ett blad hade hamnat mot frontglaset så stora mängder vatten hade runnit utmed det och ner genom frontventilationen (tror dessutom dysan som satt rakt ovanför läckte lite grann så det sakta droppade från den över tid, så mer vatten rann ut än bara litegrann från sprayningarna)

Medlem i SHF, SDS
21
28
CHaverstam:

Ja, tyvärr är jag säker.
Jag gjorde rent så gott jag kunde, det var ganska magert med silikon som satt. Jag lade en stor silikonrad över hela den gamla.

Får hoppas att det håller tätt, stor risk att det är lika dåligt silikonat på andra ställen också.

Men det är ju mitt fel, jag slarvade med vattentest innan jag gjorde bygget.

173
101
Sockerfar:
CHaverstam skrev:
Ja, tyvärr är jag säker.
Jag gjorde rent så gott jag kunde, det var ganska magert med silikon som satt. Jag lade en stor silikonrad över hela den gamla.

Får hoppas att det håller tätt, stor risk att det är lika dåligt silikonat på andra ställen också.

Men det är ju mitt fel, jag slarvade med vattentest innan jag gjorde bygget.

Vatten + någon typ av färg som gör att vattnet inte är transparent fyll - hitta läcka. 
Lycka till
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild