Klättermöjligheter för skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

25
3
LinnetNea:
Hejsan
Jag har precis fått hem en supergo skäggagam hona, men jag skulle vilja ha lite tips och bilder hur man kan inreda sitt terrarie med klättermöjligheter. Det står helt still i huvudet på mig. Terrariet är B:200×H:60×D:60 och behöver tips på mer klättermöjligheter. Bifogar en bild hur det ser ut nu.

Mvh.
Linnea

99
54
09an:
Du skulle kunna skruva fast grenar som går från ena änden av terrariet till den andra. Annars kan du lägga en sten eller liknande i varje ända och ha grenar på dem. Grottan du har kan du lägga upp på/luta grenar emot för att göra dom lite högre. Var bara noga med att allt ligger stabilt och inte är för tungt. Grenar kan man lätt hitta utomhus!

25
3
LinnetNea:
Tack för bra tips! Bara ge allt. Hela min tankeverksamhet gick åt till mina 3 olika terrarium jag byggt :)

Medlem i SkHF
1288
1505
NellyNiklas:
Rötter, stubbar och sten som är längre vertikalt än horisontellt. Om du har möjlighet kanske du t.o.m. kan höja terrariet med dubbla höjden och erbjuda ytterligare möjligheter i framtiden?

Mvh
Niklas
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild