Veterinär

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

10
1
Fia70:
Jimmy skrev:
Låter inte alls konstigt. Majsormar är i regel mer aktiva på natten. Att ligga på varmt gömställe dagtid är normalt. Vad är det för temperatur precis där den ligger? Om den alltid ligger på mattan kanske du har för låg temperatur i terrariet.
Förstoppning är inte vanligt. Snarare mer troligt att den helt enkelt inte har något att bajsa.

Hej! Temperaturen i terrariumet ligger på 22 - 31 grader, lite beroende på var man är. Varmast i det ena hörnet och sedan blir det gradvis svalare ju längre bort man kommer.
Ang aktiv... Jag undrar om han vet om att han ska vara mer aktiv på natten...???? Framåt kvällen kryper han in i sin grotta och syns inte till förrän framåt morgonen igen. Oftast någon gång efter att man har tänt belysningen i terrariumet.

Medlem i SHF
4
3
Gavin:
Fia70 skrev:

Tack för tipset om bra veterinärer. Vi åkte till Marta och hon var helt fantastisk.
Roger (ormen) är i perfekt skick, det var tack och lov bara det att han skulle ömsa.????

Toppen! Jag är glad att allt är okej :)

5902
4528
Tropfrog:
Fia70 skrev:

Ang aktiv... Jag undrar om han vet om att han ska vara mer aktiv på natten...???? Framåt kvällen kryper han in i sin grotta och syns inte till förrän framåt morgonen igen. Oftast någon gång efter att man har tänt belysningen i terrariumet.

Det kan nog vara så att ormen är ute och rör på sig när ni sover?

Mvh
Magnus 

10
1
Fia70:
Tropfrog skrev:

Det kan nog vara så att ormen är ute och rör på sig när ni sover?

Mvh
Magnus 

Då är det mycket lite.???? Jag är en riktig nattuggla och lägger mig någon gång mellan 23 och 04. Det är en helt annan sak med vår kungspyton. Hon har fullt upp på kvällen/natten.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild