Odla Zofobas

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

333
97
leolina:

Nej då, så svårt är det inte men det går åt en del zophobas innan man fått igång sin odling och efter baggarna kommit så tar det rejält med tid innan man har vuxna zophobas igen så det krävs en del tålamod ;)


69
39
NiklasTyreso:

Fattar inte varför ni förpuppar djuren separat en och en. Det gjorde jag aldrig när jag födde upp zoofobas och det gick utmärkt ändå. 

Jag använde torv som substrat som fuktades ett par ggr per vecka med sprayflaska och de matades med morötter, frukt och kattmat som byttes regelbundet så den var färsk.  

Det måste vara någon konstig modern myt att de ska förpuppas enskilt- Knasigt!

 


115
168
JTGeckos:

Går snabbare när man kan ställa upp 250st småburkar åt gången.... Alla har inte plats att kläcka så många på det sättet... :-)


16
0
Boris:

Mina har börjat förpuppa sig och jag är skit glad! men äter dom sina egna larver sen


115
168
JTGeckos:

Finns risk att dom gör det när larverna är små....


384
18
mr_fan:

fick en puppa men den blev ingen bagge så jag mata med den men hur lång tid tar det i enkligen för en puppa att bli  bagge och har inte fått nån mer puppa vad beror detta på har bra luft hål för bara en hade rutnat men har jag för lite värme? ska tillägga att jag har dom i rummsljus och ej mörkt men det bodde endå funka ioch med att jag fick en puppa?


115
168
JTGeckos:

Det kan ta mellan 1-3 veckor beroende på förutsättningarna....

Antagligen så har du larver som inte riktigt är redo att puppas, det är min gissning..


333
97
leolina:

Ett svar på Niklas inlägg,

Det går alldeles utmärkt att göra som du gjorde då du odlade Niklas men om man vill ha många baggar fort och få igång en rejäl odling snabbt så tjänar man mycket på att lägga många larver för puppning i muggar eller boxar :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild